ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Οι εταιρείες που ελέγχουν τις μυστικές μας ταυτότητες

H Privacy International δημοσίευσε μια έρευνα σχετικά με τις πρακτικές συλλογής δεδομένων των εταιρειών διαφημίσεων που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν μια υποθετική εικόνα σας. Η μελέτη δείχνει ότι τα προφίλ που δημιουργήθηκαν για τα υποκείμενα των δεδομένων βασίζονται σε πληροφορίες που συγκεντρώνονται από ελλιπή δεδομένα και ολοκληρώνονται χρησιμοποιώντας αλγόριθμους μάρκετινγκ. Ως εκ τούτου, αυτά τα δεδομένα σχηματίζουν μια παράξενη εικόνα του εαυτού σας, μια εικόνα που μπορεί να μην έχετε αποκαλύψει εθελοντικά, μια ψηφιακή σκιά πάνω στην οποία έχετε πολύ λίγο πρακτικό έλεγχο.

Τα προσωπικά σας δεδομένα μπορούν να συλλεχθούν από εταιρείες από πολλές διαφορετικές πηγές και να διαμορφωθούν σε μια«μυστική ταυτότητα». Αυτό συμβαίνει όταν οι εταιρείες χρησιμοποιούν πληροφορίες σχετικά με εσάς για να υποθέσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σας και να προβλέψουν τη συμπεριφορά σας και να πουλήσουν αυτό το προφίλ σε άλλους. Αλλά ποιες είναι οι εταιρείες πίσω από αυτήν την πρακτική;

Οι τεχνολογίες και οι υπηρεσίες μας προσφέρουν πολλά και μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την καθημερινή μας ζωή. Αλλά πολλές από τις εταιρείες που τις παρέχουν, ειδικά αυτές που τις προσφέρουν δωρεάν, συλλέγουν δεδομένα για εσάς. Μπορεί να είναι δεδομένα που μοιράζεστε εν γνώσει και πρόθυμα για να απολαμβάνετε τα οφέλη της υπηρεσίας (όνομα, ηλικία, διεύθυνση email…) ή δεδομένα που ενδέχεται να μην συνειδητοποιήσετε ότι μοιράζεστε, όπως η κατά προσέγγιση τοποθεσία σας μέσω της διεύθυνσης IP ή του αναγνωριστικού κοινωνικού δικτύου σας ή μέσω εφαρμογών που έχουν πρόσβαση στις επαφές σας.

Μερικές φορές, οι εταιρείες συλλέγουν πολύ ευαίσθητες πληροφορίες από ιστότοπους με τους οποίους έχετε επισκεφτεί και αλληλεπιδράσει, για παράδειγμα ιστότοπους σχετικά με την ψυχική υγεία, αποκαλύπτοντας την ψυχική σας κατάσταση ή τη διάγνωσή σας. Για να γίνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα, οι εταιρείες που λαμβάνουν αυτά τα δεδομένα δεν είναι πάντα αυτές που παρέχουν την υπηρεσία, όπως συμβαίνει και με τρίτα μέρη παρακολούθησης σε ιστότοπους.

Ενώ ορισμένα από αυτά τα δεδομένα, και η συλλογή τους, μπορεί να φαίνεται αβλαβής σε ορισμένους, αυτό που συμβαίνει πίσω από τα παρασκήνια είναι μια πραγματική πηγή ανησυχίας, καθώς η συλλογή δεδομένων είναι μόνο το πρώτο βήμα σε μια μακρά και αδιαφανή διαδικασία. Οι εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων συνδυάζουν αυτές τις πληροφορίες μαζί και δημιουργούν μια υποθετική εικόνα σας, που μοιάζει με μυστική ταυτότητα . Τα προσωπικά σας στοιχεία μπορούν όντως να συγκεντρωθούν, να παραπεμφθούν και να υποβληθούν σε επεξεργασία προφίλ από εταιρείες που δεν έχετε ακούσει ποτέ. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγουν για εσάς, αυτές οι εταιρείες μπορούν να συμπεράνουν ακόμη περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντά σας, τις συνήθειες, τους στόχους και τους φόβους σας, με μεταβλητή ακρίβεια.

Αυτά τα προφίλ αποκαλύπτουν τμήματα του εαυτού σας που ακόμη και οι πιο οικείοι φίλοι σας μπορεί να μην το γνωρίζουν. Για παράδειγμα μέσω της υποβολής αιτημάτων πρόσβασης δεδομένων (DSAR), η Privacy International έλαβε μερικά από τα δικά της προφίλ και τα αποτελέσματα ήταν τρομακτικά . Τα δεδομένα που ελήφθησαν ήταν το ισοδύναμο ολόκληρου του ιστορικού περιήγησης μας και περιείχαν λεπτομερή χαρακτηριστικά που συνάγονται τόσο από αυτό το ιστορικό περιήγησης όσο και από άλλες εταιρείες παρακολούθησης.

Συνδυασμένα από ελλιπή δεδομένα και χρησιμοποιώντας αλγόριθμους μάρκετινγκ, αυτά τα δεδομένα σχηματίζουν μια παράξενη εικόνα του εαυτού σας, μια εικόνα που μπορεί να μην έχετε αποκαλύψει οικειοθελώς, μια ψηφιακή σκιά πάνω στην οποία έχετε πολύ λίγο πρακτικό έλεγχο.

Γιατί πρέπει να σας ενδιαφέρει; Χρησιμοποιούν πραγματικά αυτά τα δεδομένα για τίποτα; Μπορείτε να μάθετε διαβάζοντας αυτήν την έρευνα .

Ποιες είναι αυτές οι εταιρείες; Και πού καταλήγουν τα δεδομένα μου;

Είστε περίεργοι για τις εταιρείες που κατασκευάζουν το προφίλ σας; Η Privacy International έχει εκπονήσει μια μελέτη με το ShareThis και το AddThis, δύο εταιρείες που προσφέρουν κουμπιά κοινής χρήσης για ιδιοκτήτες ιστότοπων που επωφελούνται από τη θέση τους σε προφίλ επισκεπτών σε ολόκληρο τον Ιστό.

Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε παραδείγματα για το πώς αυτά τα δεδομένα καταλήγουν σε λάθος χέρια, ελέγξτε τη μελέτη \ της Privacy International σχετικά με τα δεδομένα τοποθεσίας που πωλούνται από την εφαρμογή παρακολούθησης .

Τι μπορείτε να κάνετε

Είναι εύκολο να αισθανθείτε αβοήθητοι απέναντι στο πλήθος και τη μυστικότητα αυτής της εταιρικής δραστηριότητας, ειδικά όταν τα ονόματα των εταιρειών είναι άγνωστα και οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες είναι περίπλοκες και μπερδεμένες.

Ρίξτε μια ματιά στα νομικά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ασκήσετε τα δικαιώματά σας και διαβάστε τους οδηγούς που έχει δημιουργήσει η PI ώστε να περιορίσετε τις εισβολές στη διαδικτυακή σας δραστηριότητα:

Μπορείτε επίσης να δείξετε τη δυσαρέσκεια σας με αυτές τις πρακτικές δημιουργώντας εμπόδια ενάντια στην επεμβατική παρακολούθηση! Η PI έχει δημιουργήσει οδηγούς για την αποτροπή και τον περιορισμό της παρακολούθησης στο διαδίκτυο και στις συσκευές σας. Θα εκπλαγείτε πόσο εύκολο είναι να εφαρμόσετε μερικές αλλαγές και ως ωραίο μπόνους, ο αριθμός των διαφημίσεων που βλέπετε θα μειωθεί δραστικά.

Πηγή άρθρου: https://edri.org/

One thought on “Οι εταιρείες που ελέγχουν τις μυστικές μας ταυτότητες

  1. Πιστεύω πως έχει πολύ λίγη σημασία το τί συλλέγουν, αρκεί να μην παρασυρόμαστε εμείς από τις διαφημίσεις.

Leave a Comment