ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

“Focused View” του TikTok: η ανατριχιαστική νέα λειτουργία στοχεύει στη δημιουργία εσόδων από τα συναισθήματά σας

Έχετε ακούσει ποτέ για τo «Focused View » του TikTok; Με αυτήν τη νέα δυνατότητα που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2022, το TikTok ισχυρίζεται ότι μπορεί να παρακολουθεί τα συναισθήματά σας για να πουλάει διαφημίσεις. Έχουμε τις αμφιβολίες μας εάν αυτό είναι ακόμη δυνατό – αλλά σίγουρα παραβιάζει το απόρρητό σας για να αυξήσει τα κέρδη του.

Το TikTok λανσάρει ακόμη μια λειτουργία-εφιάλτη για το απόρρητο των χρηστών

Νομίζατε ότι η ψευδοεπιστήμη της παρακολούθησης συναισθημάτων ήταν απλώς ένα επεισόδιο του Black Mirror; ΛΑΘΟΣ. Το TikTok ενδέχεται να εκμεταλλεύεται τις πληροφορίες σας ως μέρος μιας νέας δυνατότητας για τους διαφημιστές του. Μόνο στην Ευρώπη, αυτό θα επηρεάσει 200 ​​εκατομμύρια ανθρώπους , η πλειονότητα των οποίων είναι ανήλικοι ή έφηβοι . Το TikTok, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό έλεγχο για πολλές παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής, δεν φαίνεται να έχει πάρει το μάθημά του.

Με τη νέα λειτουργία Focused View, το TikTok υπόσχεται στις εταιρίες ότι θα μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους από τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Πως και έτσι? Το TikTok λέει ότι θα διασφαλίσει ότι οι διαφημίσεις τοποθετούνται μπροστά σε χρήστες που « δίνουν πραγματικά προσοχή » και ότι οι εταιρίες θα πληρώνουν για διαφημίσεις μόνο εάν ένας χρήστης την έχει παρακολουθήσει «οικειοθελώς» για τουλάχιστον έξι δευτερόλεπτα ή έχει αλληλεπιδράσει μαζί της εντός του πρώτα έξι δευτερόλεπτα.

Όταν περιγράφει τι σημαίνει «πραγματική προσοχή», το TikTok αναφέρεται σε δύο λέξεις: το να είσαι «συναισθηματικά» και «απτά » δεσμευμένος. Πώς μπορεί όμως το TikTok να βγάλει αυτά τα συμπεράσματα; Εκτός και αν κάνει κάτι πολύ ανατριχιαστικό, όπως η πρόσβαση στην κάμερα του τηλεφώνου σας για παρακολούθηση ματιών ή εκτίμηση στάσης κεφαλιού , πώς μπορεί το TikTok να επαληθεύσει ότι παρακολουθείτε «οικειοθελώς» μια διαφήμιση για έξι δευτερόλεπτα; Και, ακόμα κι αν το Tiktok μπορούσε να προσδιορίσει ότι είχατε παρακολουθήσει τη διαφήμιση για έξι δευτερόλεπτα, πώς θα μπορούσε να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στο ότι είστε πραγματικά αφοσιωμένοι σε σχέση με το να εκνευρίζεστε πολύ με τη διαφήμιση ή ακόμα και να αναστατώνεστε από αυτήν;

Συναισθήματα για το κέρδος

Οι ειδικοί έχουν επανειλημμένα επικρίνει την «αναγνώριση συναισθημάτων» ως μη επαληθευμένη ψευδοεπιστήμη που, ακόμη κι αν ήταν δυνατή, θα οδηγούσε σε εξαιρετικά παρεμβατικές μορφές παρακολούθησης. Ωστόσο, η TikTok έχει αναθέσει διάφορα έργα για την αναγνώριση συναισθημάτων, ακόμη και εμβαθύνοντας σε αμφιλεγόμενες προσεγγίσεις νευροτεχνολογίας / νευρομάρκετινγκ . Για παράδειγμα, το TikTok διεξήγαγε μια μελέτη σε συνεργασία με το MediaScience που μοιάζει ανατριχιαστικά με αυτό που ισχυρίζεται ότι μπορεί να κάνει η Focused View. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, το TikTok χρησιμοποίησε παρακολούθηση ματιών, παρακολούθηση καρδιακού ρυθμού και άλλες προσεγγίσεις για να αντλήσει μετρήσεις γνωστικής προσοχής για να μετρήσει πώς η διαφήμιση επηρεάζει τους καταναλωτές τόσο σε «δηλωμένο» όσο και σε «υποσυνείδητο» επίπεδο. Διαπίστωσαν ότι όταν οι άνθρωποι βλέπουν διαφημίσεις για έξι δευτερόλεπτα, αυτό δίνει ισχυρά αποτελέσματα που υποδηλώνουν «ψυχολογική δέσμευση» που υποτίθεται ότι προκαλεί ένα «θετικό συναίσθημα για το brand ». Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την επιστημονική εγκυρότητα αυτού του είδους τεχνολογίας και την αναγκαιότητα συλλογής εξαιρετικά επεμβατικών δεδομένων μόνο για την προβολή διαφημίσεων.

Πώς η εστιασμένη προβολή του TikTok απειλεί το απόρρητό σας;

Με αυτήν τη λειτουργία pay-if-they-engage, το TikTok προβάλλει τολμηρούς ισχυρισμούς που είτε είναι αμφίβολοι και αντιεπιστημονικοί είτε πουλάει παραβίαση της ιδιωτικής ζωής – ή και τα δύο. Υποστηρίζοντας ότι οι διαφημίσεις θα παραδίδονται σε «συναισθηματικά» και «αυτά» αφοσιωμένους χρήστες, το TikTok προτείνει ότι θα μπορούσε να διαβάσει τα συναισθήματα των ανθρώπων. Ωστόσο, δεν παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα λειτουργούσε πραγματικά η δυνατότητα. Μέχρι σήμερα, οι μόνες τεχνολογίες που σκοπεύουν να συλλέξουν τόσο ακριβή, εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα είναι αυτές που ονομάζονται τεχνολογίες «αναγνώρισης συναισθημάτων».

Ακόμα κι αν δώσουμε στην Εστιασμένη προβολή του TikTok το πλεονέκτημα της αμφιβολίας σχετικά με την ικανότητά της για αναγνώριση συναισθημάτων, οι πρακτικές δεδομένων που εφαρμόζονται για να λειτουργήσει το χαρακτηριστικό θα ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης απορρήτου.

Η απλή συλλογή πληροφοριών σχετικά με το επίπεδο προσοχής σας, τη συναισθηματική σας κατάσταση ή απλώς το πόσο καιρό δίνετε προσοχή σε μια διαφήμιση αντιπροσωπεύει εξαιρετικά επεμβατική παρακολούθηση και εισβολή στην ιδιωτική ψυχική σας κατάσταση. Τα συναισθήματα είναι ένα οικείο μέρος της ύπαρξής μας. Συνδέονται άμεσα με την προσωπική μας αυτονομία και αξιοπρέπεια και προστατεύονται από παρεμβάσεις από τα δικαιώματα στην ιδιωτική ζωή και την  ελευθερία της σκέψης.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το TikTok αγνοεί τα δικαιώματα απορρήτου των ανθρώπων στην Ευρώπη 

Το TikTok βρίσκεται ήδη υπό έλεγχο για παραβίαση του απορρήτου στην Ευρώπη. Για παράδειγμα:

  • Η πλατφόρμα προσπάθησε να περιορίσει την ικανότητα των ανθρώπων να πουν όχι σε στοχευμένες διαφημίσεις στην Ευρώπη. Η εταιρεία χρειάστηκε να διακόψει αυτά τα σχέδια μετά την παρέμβαση των ρυθμιστών δεδομένων μετά από αίτημα της Access Now .
  • Η δυσανάλογη χρήση των δεδομένων των παιδιών από την Tiktok έχει επίσης γίνει πρωτοσέλιδο και διερευνάται. Στην Ολλανδία, τρεις οργανισμοί με έδρα την Ολλανδία ξεκίνησαν συλλογική δράση κατηγορώντας to TikTok για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανηλίκων.
  • Η γαλλική αρχή προστασίας δεδομένων επέβαλε στην TikTok πρόστιμο οκτώ εκατομμυρίων ευρώ για παραβιάσεις απορρήτου που συνδέονται με την παρακολούθηση.
  • Οι αρχές της ΕΕ έχουν ξεκινήσει πολλαπλές έρευνες για να εξετάσουν την υποτιθέμενη μεταφορά δεδομένων του TikTok με την Κίνα και τον κίνδυνο που ενέχει για την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων.

Τα ψηφιακά δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα

Τα ψηφιακά δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι καιρός το TikTok και όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αρχίσουν να σέβονται αυτά τα δικαιώματα και να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ.

Το TikTok μιλά για μια νέα εποχή ψυχαγωγίας που αιχμαλωτίζει την αμέριστη προσοχή των ανθρώπων και πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας φαίνεται να ακολουθούν αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο με κάθε κόστος. Αυτή η τάση έχει αρνητικές επιπτώσεις στους ανθρώπους και στα ανθρώπινα δικαιώματά τους. Ωστόσο, το TikTok φαίνεται να αγνοεί τον αντίκτυπο στα ανθρώπινα δικαιώματα χαρακτηριστικών όπως η Εστιασμένη προβολή.

Οι τεχνολογίες που ισχυρίζονται ότι συνάγουν τα συναισθήματά μας υπονομεύουν περαιτέρω την ατομική μας δράση. Το Focused View είναι το τέλειο παράδειγμα της επικίνδυνης τάσης στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να θέτουν σε κίνδυνο τα βασικά δικαιώματα των ανθρώπων, υποστηρίζοντας ότι κάνουν τις επιχειρήσεις πιο αποτελεσματικές και κερδοφόρες, ενώ επιδεινώνουν και εξομαλύνουν τις παραβιάσεις δικαιωμάτων.

Το TikTok δεν θα υπήρχε χωρίς τους χρήστες του, αλλά είμαστε περιορισμένοι στο τι μπορούμε να αλλάξουμε στην πλατφόρμα. Εναπόκειται στις ρυθμιστικές αρχές και τους νομοθέτες να εμποδίσουν τις εταιρείες να παραβιάζουν τα δικαιώματά μας για κέρδος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ελπίζουμε να δούμε την ΕΕ να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να απαγορεύσει την αναγνώριση συναισθημάτων και άλλες χρήσεις της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης που παραβιάζουν τα δικαιώματα στον νόμο για την Τεχνητή Νοημοσύνη — αντί να επιτρέψει σε εταιρείες όπως η TikTok να υπαγορεύουν το ψηφιακό μας μέλλον.

Πηγή άρθρου: https://www.accessnow.org/

Leave a Comment