ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

ΗΠΑ: To ιστορικό αναζήτησης και περιήγησης των χρηστών προς πώληση από τους παρόχους (ISPs)

«Μαύρη ημέρα» για την προστασία δεδομένων στο διαδίκτυο χαρακτηρίζεται από το διεθνή τύπο η χθεσινή , καθώς εγκρίθηκε από το Κογκρέσο των ΗΠΑ μία σειρά μέτρων, με τα οποία πρακτικά επιτρέπεται στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs) να πωλούν, χωρίς να λαμβάνουν άδεια, το ιστορικό περιήγησης των χρηστών.

Ειδικότερα, μετά από τη Γερουσία, και η Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε την ανάκληση των κατευθυντήριων γραμμών οι οποίες είχαν τεθεί επί προεδρίας Ομπάμα για την προστασία των καταναλωτών από παρόχους οι οποίοι επιδιώκουν τη συλλογή και μεταπώληση προσωπικών δεδομένων των πελατών τους.

Όπως αναφέρει το TheNextWeb , οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το ιστορικό περιήγησης στο διαδίκτυο και τα δεδομένα αναζήτησης, δεδομένα που προφανώς μπορούν να αξιοποιηθούν από τρίτες εταιρίες για να εντοπίζουν τις προτιμήσεις των χρηστών χρήστες του διαδικτύου και να τοποθετούν σχετικές διαφημίσεις.

Το κοινό ψήφισμα 34 της Γερουσίας (S.J.Res.34) εγκρίθηκε με 215 ψήφους υπέρ, με 15 Ρεπουμπλικανούς και όλους τους Δημοκρατικούς να ψηφίζουν κατά.

Σύμφωνα με το Electronic Frontier Foundation , οι κανόνες αυτοί είχαν τεθεί για την προστασία των καταναλωτών από ενέργειες που επιχείρησαν στο παρελθόν πάροχοι όπως η AT & T και άλλοι,  μεταξύ των οποίων:

  • Η πώληση δεδομένων χρηστών σε διαφημιστές
  • Η παρακολούθηση της κυκλοφορίας στο διαδίκτυο και η τοποθέτηση διαφημίσεων
  • Η Προ-εγκατάσταση λογισμικού στο τηλέφωνο και η καταγραφή της online δραστηριότητας
  • Η τοποθέτηση cookies που είναι μη ανιχνεύσιμα και αδύνατον να διαγραφούν.

Έπειτα από την έγκριση του Κογκρέσου, ο Πρόεδρος Trump αναμένεται να κυρώσει το νομοσχέδιο άμεσα προκειμένου να τεθεί σε ισχύ.

Οι υποστηρικτές του νομοσχεδίου υποστηρίζουν ότι το υπάρχον πλαίσιο θέτει υπέρμετρους περιορισμούς στην καινοτομία, αναγκάζοντας τους ISP να συμμορφωθούν με «αδικαιολόγητα αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές», ενώ υπήρχε και ζήτημα ίσης μεταχείρισης στον διαφημιστικό τομέα μεταξύ των παρόχων, και των κολοσσών του Διαδικτύου όπως η Google και το Facebook, που υπόκεινται σε άλλους κανόνες.

Από την άλλοι, οι αντίπαλοι του σχεδίου επισημαίνουν ότι οι κανόνες αυτοί εμποδίζουν τους ISPs από το να κατασκοπεύουν τους πελάτες τους, εκφράζοντας φόβους ότι οι προσωπικές πληροφορίες των χρηστών, ενδεχομένως και οι πιο ευαίσθητες, όπως, π.χ. ιατρικά δεδομένα, είναι πλέον, χωρίς έλεγχο, στη διάθεση εταιρειών.

Σύμφωνα με το The Next Web , η κατάργηση σημαίνει επίσης ότι οι πάροχοι δεν είναι πλέον υποχρεωμένοι να ειδοποιούν για πιθανές παραβιάσεις δεδομένων και να λαμβάνουν εύλογα μέτρα για την προστασία των δεδομένων των χρηστών, ενώ τίθενται και σημαντικοί περιορισμοί στη δυνατότητα μελλοντικής επαναφοράς σχετικών κανόνων για την προστασία των καταναλωτών.

Διαβάστε περισσότερα στο https://www.eff.org

Πηγή άρθρου: https://www.lawspot.gr

Leave a Comment