ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Πώς οι εταιρίες Ad Tech έγιναν Spy Tech

Εάν μια εταιρεία θέλει να σας διαφημίσει κάτι στο διαδίκτυο, πρέπει πρώτα να γνωρίζει ποιος είστε και τι θέλετε να αγοράσετε. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις για τη συλλογή αυτών των δεδομένων , αλλά όλες έχουν γενικά έναν κοινό στόχο: σας συνδέουν με τα δεδομένα που δημιουργούνται από τις συσκευές σας.

Εάν οι αρχές επιβολής του νόμου θέλουν να σας παρακολουθήσουν μέσω δεδομένων που δημιουργούνται από τις συσκευές σας, πρέπει πρώτα να γνωρίζουν πού θα βρουν αυτά τα δεδομένα και πώς συνδέονται με εσάς. Όπως αποδεικνύεται, αυτοί οι στόχοι ευθυγραμμίζονται αρκετά με τους διαφημιστές.

Μπορείτε πιθανώς να μαντέψετε πού πηγαίνει αυτό.

Μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων διαμεσολαβητών διαφημιστικών δεδομένων πουλά ευαίσθητα δεδομένα που συλλέγονται από τηλέφωνα των ανθρώπων σε ένα ευρύ φάσμα πελατών, συμπεριλαμβανομένου του στρατού των ΗΠΑ, των ομοσπονδιακών υπηρεσιών επιβολής του νόμου και, όπως έχει μάθει το EFF, των πολιτειακών και τοπικών αρχών επιβολής του νόμου . Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό επειδή πολλές υπηρεσίες επιβολής του νόμου έχουν υποστηρίξει, λανθασμένα, ότι δεν χρειάζονται ένταλμα για να αγοράσουν δεδομένα τοποθεσίας ατόμων από μεσίτες δεδομένων.

Και υπάρχει μια βασική τεχνολογία ψηφιακής διαφήμισης που η εταιρία Fog και άλλοι μεσίτες δεδομένων έχουν μετατρέψει σε τεχνολογία αστυνομικής επιτήρησης: το αναγνωριστικό διαφήμισης. Αν και το Android και το iOS το ονομάζουν διαφορετικά πράγματα, ένα αναγνωριστικό διαφήμισης είναι μια τυχαία σειρά γραμμάτων και αριθμών που δημιουργούνται για τη συσκευή σας και συνδέονται με δέσμες δεδομένων που δημιουργούνται από τις εφαρμογές και τους ιστότοπους που χρησιμοποιείτε. Αυτές οι δέσμες δεδομένων συχνά περιλαμβάνουν ιδιωτικές πληροφορίες για εσάς, όπως το έτος γέννησής σας, το φύλο, τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιείτε και ίσως το πιο σημαντικό για τις αρχές επιβολής του νόμου, την τοποθεσία σας. Όταν η συσκευή σας στέλνει αυτά τα δεδομένα, αγοράζεται συχνά από μεσίτες δεδομένων για να επανασυσκευαστεί και να μεταπωληθεί.

Δεδομένου ότι καθεμία από αυτές τις δέσμες δεδομένων έχει συνδεδεμένο το μοναδικό αναγνωριστικό διαφήμισης, οι μεσίτες δεδομένων μπορούν αργότερα να τις ομαδοποιήσουν για να σχηματίσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της συμπεριφοράς σας. Χωρίς αναγνωριστικό διαφήμισης, οι διαμεσολαβητές δεδομένων και οι πελάτες επιβολής του νόμου τους θα δυσκολεύονταν περισσότερο να παρακολουθήσουν άτομα μέσα στη θάλασσα των δεδομένων.

Επειδή τα αναγνωριστικά διαφημίσεων δημιουργούνται τυχαία, οι μεσίτες δεδομένων όπως το Fog Data Science ισχυρίζονται ότι τα δεδομένα που πωλούν δεν περιέχουν στοιχεία προσωπικής ταυτοποίησης (PII) . Αυτό, όπως έχουν δείξει πολλές μελέτες , είναι ψευδές. Τα αναγνωριστικά διαφημίσεων, επειδή επιτρέπουν την ομαδοποίηση διαφορετικών σημείων δεδομένων στο μοτίβο κίνησης ενός ατόμου, μπορούν να διευκολύνουν τον εντοπισμό πού κοιμάται ένα άτομο τη νύχτα, πού πηγαίνει στη δουλειά κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε ποια μπαρ συχνάζει και πολλά άλλα. Χρειάζονται μόνο μερικές επισκέψεις τοποθεσίας για την αναγνώριση ενός ατόμου. Η αστυνομία το ξέρει αυτό. Για παράδειγμα, σε έγγραφα που αποκτήθηκαν από το EFF, ένας αστυνομικός στο Σεντ Λούις έγραψε σχετικά με την εταιρία Fog: «Δεν υπάρχουν PI [προσωπικές πληροφορίες] που να συνδέονται με το [αναγνωριστικό συσκευής]. (Αλλά, αν είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε, θα πρέπει να μπορούμε να καταλάβουμε τον ιδιοκτήτη).»

Τα αναγνωριστικά διαφημίσεων αποτελούν κρίσιμο μέρος του οικοσυστήματος της διαδικτυακής διαφήμισης. Χωρίς αυτά (ή μια παρόμοια τεχνική για συσκευές δακτυλικών αποτυπωμάτων), είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο των μεσιτών δεδομένων θα συνεχίσει να λειτουργεί. Σίγουρα, εταιρείες όπως η Fog και η Venntel θα δυσκολεύονταν πολύ περισσότερο να πουλήσουν τα δεδομένα τοποθεσίας μεμονωμένων συσκευών στις αρχές επιβολής του νόμου, κάτι που θα ήταν μια τεράστια νίκη για το απόρρητο των ανθρώπων.

Ένας κόσμος χωρίς αναγνωριστικά διαφημίσεων δεν είναι επίσης δύσκολο να φανταστεί κανείς. Ξεκινώντας στο iOS 10.0, η Apple άρχισε να παρέχει μια επιλογή “μηδενισμού” του αναγνωριστικού διαφήμισης μιας συσκευής και πρόσφατα αυτή η επιλογή ενεργοποιήθηκε από προεπιλογή για όλους τους χρήστες iOS. Τα δεδομένα του Analytics υποδηλώνουν ότι μετά το iOS 14.5, το 96% των χρηστών στις ΗΠΑ εξαιρούνται από την παρακολούθηση , απενεργοποιώντας ουσιαστικά εντελώς τα αναγνωριστικά διαφημίσεων για iOS. Το Android της Google έχει επίσης μια επιλογή να αφαιρέσει το αναγνωριστικό της διαφήμισής σας, αλλά εξακολουθεί να μην είναι ενεργοποιημένο από προεπιλογή. Έως ότου όλοι οι κατασκευαστές τηλεφώνων απενεργοποιήσουν οριστικά αυτήν την καταστροφική λειτουργία, υπάρχουν μερικά εύκολα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να απενεργοποιήσετε το αναγνωριστικό της διαφήμισής σας .

Επιπλέον, χρειαζόμαστε νέους νόμους που περιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες επεξεργάζονται τα δεδομένα μας και τον τρόπο με τον οποίο η αστυνομία αποκτά αυτά τα δεδομένα από τις επιχειρήσεις.

Πηγή άρθρου: https://www.eff.org/

Leave a Comment