ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Πώς το επιχειρηματικό μοντέλο των Big Tech πωλεί τα βαθύτερα μυστικά σας για το κέρδος

Η διαφήμιση έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων για πολλές διαδικτυακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιογραφικών ειδήσεων. Ωστόσο, με την εμφάνιση “εξατομικευμένων διαφημίσεων”, η βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων ελέγχεται όλο και περισσότερο από εταιρείες δεδομένων και τεχνολογίας και όχι από εταιρείες πολυμέσων και δημιουργούς περιεχομένου.

Η έρευνα «Targeted Online: An industry broken by design and by default» που δημοσιεύθηκε από το European Digital Rights (EDRi), περιγράφει ακριβώς πώς λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο της τεχνολογίας διαφημίσεων, πώς βλάπτει τους ανθρώπους και τι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστεί αυτή η επίθεση,

Σήμερα, η ψηφιακή διαφήμιση βασίζεται κυρίως σε λεπτομερή προσωπικά προφίλ που συλλέγονται και πωλούνται από εταιρείες τεχνολογίας και μεσίτες δεδομένων. Αυτές οι εταιρείες έχουν καθιερωθεί ως μεσάζοντες μεταξύ εκδοτών περιεχομένου και διαφημιστών. Πολλοί εκδότες πρέπει να βασίζονται σε τεχνολογικούς γίγαντες για την προβολή διαφημίσεων στους δικούς τους ψηφιακούς τομείς και στο κοινό τους.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Παραπληροφόρησης, τουλάχιστον  έσοδα ύψους 235 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως προέρχονται από διαφημίσεις που προβάλλονται σε εξτρεμιστικούς ιστότοπους και ιστότοπους παραπληροφόρησης. Μερικοί από τους διαδικτυακούς διαφημιζόμενους δείχνουν διαφημίσεις σε άτομα που έχουν κατηγοριοποιηθεί ως θύματα  αιμομιξίας, βιασμού και σεξουαλικής κακοποίησης, άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας, ανικανότητα ή στειρότητα . Οι διακρίσεις στη διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να αποκλείσουν, να στοχεύσουν, να ταξινομήσουν εσφαλμένα και να βάλουν σε μαύρη λίστα περιθωριοποιημένα άτομα. Τέλος, τα  δεδομένα που συγκεντρώνονται από τη διαδικτυακή βιομηχανία παρακολούθησης έχουν χρησιμοποιηθεί από τις αρχές επιβολής του νόμου για τον εντοπισμό και τη σύλληψη μεταναστών χωρίς έγγραφα και για θρησκευτικές μειονότητες .

«Η διαφήμιση με βάση την παρακολούθηση που είναι επί του παρόντος το επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιείται από την Google, το Facebook και πολλά άλλα είναι επιβλαβής για τους ανθρώπους και την κοινωνία στο σύνολό της, επειδή ενθαρρύνει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης. Είναι επίσης κακό για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που χάνουν τον έλεγχο του διαφημιστικού τους χώρου και έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων τους.

Jan Penfrat, Senior Policy Advisor

Το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο των Big Tech που βασίζεται στην επιτήρηση βλάπτει τους ανθρώπους και τη δημοσιογραφία σε μια εποχή που τα επίπεδα παραπληροφόρησης και πόλωσης βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. Αρκετοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του EDPS, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, απαιτούν τη σταδιακή κατάργηση της στοχευμένης διαφήμισης, βάσει της διεισδυτικής παρακολούθησης, ως το μοναδικό ρεαλιστικό μέσο για την προστασία των ανθρώπων και την υπευθυνότητα στη βιομηχανία διαφημίσεων.

Όπως δείχνει η νέα έρευνα του Edri Targeted Online: An industry broken by design and by default” και πολλές άλλες μελέτες, η διαδικτυακή βιομηχανία παρακολούθησης είναι ουσιαστικά προβληματική. Αλλάζοντας δραστικά τον τρόπο λειτουργίας της διαφήμισης παρακολούθησης, η Ευρώπη μπορεί για άλλη μια φορά να βρεθεί στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών πολιτικών και να καλλιεργήσει ένα διαδίκτυο που να είναι επικεντρωμένο στους πολίτες.

Δείτε τις παρουσιάσεις από τους ομιλητές μας στην εκδήλωση Ενημέρωσης Τύπου του EDRi «Πώς το επιχειρηματικό μοντέλο των Big Tech AKA #AdTech βλάπτει τη δημοσιογραφία» εδώ και εδώ . Μπορείτε να δείτε ένα βίντεο τμήματος παρουσιάσεων της εκδήλωσης από εδώ

Διαβάστε την έρευνα εδώ

Πηγή άρθρου: https://edri.org/

Leave a Comment