ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Η «Ανώνυμη» συλλογή δεδομένων περιήγησης είναι ένας μύθος: Μια έρευνα από τον Mozilla

Εάν υπάρχει ένα πράγμα που ακούμε επανειλημμένα από εταιρείες τεχνολογίας, είναι ότι όλα τα δεδομένα που συλλέγονται είναι «ανώνυμα» και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση των χρηστών.

Όταν το προεπιλεγμένο πρόγραμμα περιήγησης  της Xiaomi  σε «κατάσταση ανώνυμης περιήγησης» πιάστηκε να συλλέγει δεδομένα χρηστών χωρίς συγκατάθεση, απέρριψε αμέσως τους ισχυρισμούς, αλλά αργότερα χρησιμοποίησε λέξεις όπως «ανώνυμος» και «συγκεντρωτικός». Στην πραγματικότητα, αυτές οι λέξεις είναι το θεμέλιο των πολιτικών απορρήτου εκατοντάδων προγραμμάτων περιήγησης τρίτων στην αγορά.

Οι ειδικοί προειδοποιούν τους χρήστες για τη λεγόμενη «συγκεντρωτική» συλλογή δεδομένων περιήγησης εδώ και χρόνια. Τώρα, τρεις ερευνητές του Mozilla έχουν παρουσιάσει μια νέα μελέτη που εξαλείφει περαιτέρω τον μύθο των «ανώνυμων» δεδομένων περιήγησης.

Σε μια μελέτη που ονομάζεται «“Replication: Why We Still Can’t Browse in Peace: On the Uniqueness and Reidentifiability of Web Browsing Histories,”», ο Mozilla μιλά για το πώς οι διαδικτυακοί διαφημιζόμενοι μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν ξανά ακριβή προφίλ, χάρη στη μοναδικότητα των συνηθειών περιήγησης κάθε χρήστη.

Η έρευνα αποτελεί συνέχεια μιας παρόμοιας μελέτης που πραγματοποιήθηκε το 2012, όπου πάνω από το 97% των συμμετεχόντων είχαν ένα μοναδικό ιστορικό περιήγησης και επομένως διευκόλυνε τον εντοπισμό ενός χρήστη.

Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από υπαλλήλους της Mozilla, η ομάδα συγκέντρωσε δεδομένα περίπου από 35 εκατομμύρια επισκέψεις σε 660.000 μοναδικούς ιστότοπους . Είναι ενδιαφέρον ότι οι υπάλληλοι της Mozilla δήλωσαν ότι πάνω από το 99% των προφίλ περιήγησης ήταν μοναδικά για κάθε χρήστη. Το ποσοστό ακρίβειας επαναπροσδιορισμού για σύνολα δεδομένων που περιέχει 50 domains του ιστορικού περιήγησης ενός χρήστη ήταν σχεδόν 50%, 12% υψηλότερο από τη μελέτη του 2012.

Επιπλέον, το ποσοστό επαναπροσδιορισμού αυξήθηκε σε πάνω από 80% όταν το σύνολο δεδομένων επεκτάθηκε σε 150 domains. Με λίγα λόγια, εταιρείες που ισχυρίζονται ότι διατηρούν τα δεδομένα περιήγησής τους «ανώνυμα» μπορούν εύκολα να επαναπροσδιορίσουν και να παρακολουθήσουν τους χρήστες, ακόμη και από ένα μικρό σύνολο δεδομένων ιστορικού περιήγησης.

Εφόσον δεν υπάρχει σημαντική αλλαγή στις συνήθειες περιήγησης μας και συνεχίζουμε να επισκεπτόμαστε τους αγαπημένους μας ιστότοπους, οι εταιρείες ανάλυσης μπορούν να μας αναγνωρίσουν γρήγορα ακόμα και αν τα δεδομένα είναι ανώνυμα.

Πηγή άρθρου: https://fossbytes.com/

One thought on “Η «Ανώνυμη» συλλογή δεδομένων περιήγησης είναι ένας μύθος: Μια έρευνα από τον Mozilla

Leave a Comment